Колонны
AS Betoneks valmistab poste vastavalt standardite EVS-EN 13225:2013 «Varraselemendid» ja EVS-EN 13369 «Betoonvalmistoodete üldeeskirjad» nõuetele.
Ristlõikelt valmistatakse ristkülikukujulise või ümarristlõikega liht või konsoolidega (peit-teraskonsoolid ja raudbetoonkosoolid) poste. Postid kinnitatakse vundamendiga peamiselt poltidega või vundamendikannu (kannukaela) abil.
Postide betooni omadused vastavad standardi EVS-EN 206-1 «Betoon. Spetsifitseerimine, toimivus, tootmine ja vastavus» nõuetele.
Sarrustamiseks kasutatakse armatuurterast, mis vastab standardi EVS-EN 10080 «Betooni sarrusteras. Keevitatav sarrusteras» nõuetele.
Valmistame raudbetoonposte järgmiste ristlõigetega:
a) ristkülikristlõikega postid
laiusega 300 — 1000 mm
kõrgusega 300 — 1000 mm
pikkusega kuni 13000 mm
Ristkülikpostid on nurkadest viimistletud faasidega.
b) ümarristlõikega postid
läbimõõduga 250 – 700 mm (kasutatakse tüüpseid metallvorme, mis määravad läbimõõdu kui ka pikkuse)
Üldlevinumad ümarposti mõõdud on 300 ja 400 mm.
Soovitud posti mõõtude täpsustamiseks konsulteerida müügiosakonnaga.
Karkassipostides kasutatavad konsoolid on järgnevad:
a) raudbetoonkonsoolid:
Konsoolid valatakse postidega ühes tükis.
Talade, riivide või katusekandekonstruktsioonide kinnitamiseks konsoolidele paigaldatakse neile keermestatud armatuur, spetsiaalsed poldid või teraslapid. Taldade toetuskohtadesse kleebitakse neopreen.
b) tehaselised teraskonsoolid:
Riivi ja posti ühendamiseks teraskonsooliga kasutatakse tavaliselt firma ANSTAR OY tooteid margiga AEP. Posti kui ka tala sisse betoneeritakse peite-konsool, mis montaazi käigus ühendatakse omavahel keelega.
Postides kasutatakse tavaliselt firma Teraspeikko OY tooteid margiga KPL, KPH, KPP. Mis võimaldavad raudbetoonpostide külge kinnitada terastalasid.
Karkassiposti ühendamine vundamendiga
Posti kinnitussõlm vundamendiga lahendatakse postikingadega. Igasse posti betoneeritakse neli kinga, milledes olevate avade kaudu ühendatakse nad vundamendis olevate ankurduspoltidega. Kogu kinnitus hiljem betoneeritakse kinni.
Konstruktiivse tugevuse poolest samaväärne on ka kannühendus.
Selleks valatakse kohapeal või monteeritakse valmis toodetena vundamendikannud, milledesse paigaldatakse karkassipostid. Postid rihitakse paika ning kannu ja posti vaheline vahe täidetakse betooniga. (vt AS Betoneksi pakutavad kannukaelad).
Lisateave postides kasutatavate terasosade kohta on saadaval internetist aadressidel:
Projekteerimine
Tellijalt vajalikud lähteandmed projekteerimiseks ja nõustamiseks:
Kujujoonis, normatiivsed koormused, vajalik tulekindlus, toesõlmed, ühendusdetailid ja nende asukohad, koormused konsoolidele ja muudele betoneeritavatele taridetailidele.